Zo werkt het.

Een BabZ kiezen we zorgvuldig voor u uit. Lees hieronder welke stappen wij doorlopen om u zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn.

Onze werkwijze

icoontje van een textballon

Stap 1. Persoonlijke Kennismaking

Uw wensen en behoefte staan voor ons altijd voorop. Tijdens een persoonlijke kennismaking bij u thuis, brengen we uw wensen en behoefte samen in kaart. Misschien heeft u vanuit uw diagnose verpleging nodig maar wilt u zelf ook wat extra hulp bij het aankleden. Het kan ook zijn dat u wat spullen van de thuiszorgwinkel nodig heeft. Samen nemen we uw wensen en de mogelijkheden door.

icoontje van een checklist

Stap 2. Aanvraag indicatie

Wanneer uw wensen en behoefte helder zijn, bekijken we samen welk type zorg er geboden kan worden en welke er vergoed worden. De procedures voor een indicatie aanvraag (zoals PGB en ZIN) zijn vrij ingewikkeld. Om problemen met uitbetaling te voorkomen, is het van belang dat het aanvraagformulier accuraat wordt ingevuld. Indien gewenst, schakelen wij een wijkverpleegkundige in voor begeleiding bij uw aanvraag.

Zorg zonder indicatie?

Heeft u (nog) geen zorgindicatie en kunt u niet langer wachten? Wij kunnen u altijd thuiszorg bieden. In dat geval zullen de zorgkosten door u zelf (voor)gefinancierd moeten worden.

icoontje van een verpleegster

Stap 3. Selectie BabZ

Niets is fijner dan een vaste hulpverlener. Iemand die u leert kennen en waarmee u een band opbouwt. Het kan voorkomen dat u zowel verpleging als verzorging krijgt en dat u op verschillende momenten per dag zorg nodig heeft. Uw vaste BabZ-team stellen wij zorgvuldig voor u samen. Zo weet u precies op wie u op welk moment kunt rekenen.

icoontje van een huisje

Stap 4. BabZ bij u thuis

De BabZ komt voor het eerst bij u thuis. Indien mogelijk, starten we met een kopje koffie en een kennismaking. Samen met de hulpverlener neemt u de werkzaamheden en tijden door. Eventueel vindt er een sleuteloverdracht plaats. Daarna gaat de BabZ direct aan de slag.

BabZ aanvragen